Имајући у виду да је дошло до делимичног побољшања актуелне епидемиолошке ситуације, као и процене Кризног штаба, обавештавамо Вас о следећем:
Почевши од 19. априла 2021. године, настава се организује на начин како је то прописано стручним упутствима за организацију и реализацију образовно-васпитног рада у школској 2020/2021. години за основне и средње школе, од 11. августа 2020. године и Правилником о посебном програму образовања и васпитања (број: 601-00-00027/4/2020-15 од 19.08.2020. године).
У оквиру организације непосредног образовно-васпитног рада, веома је важно да се континуирано прате и оцењују ученичка постигнућа на начин који неће додатно оптеретити ученике и наставнике.
У жељи да ученици успешно заврше школску годину потребно је да се настава и остали облици образовно-васпитног рада примењују и реализују у функцији остваривања прописаних исхода кроз одговарајуће садржаје и активности.
Потребно је водити рачуна и о пажљивом планирању усмених и писмених провера постигнућа, али и о томе да се оцењивање ученика врши и на основу процена о ангажовању и резултатима рада, а нарочито путем: излагања и представљања (изложба радова, резултати истраживања, модели, цртежи, постери, дизајнерска решења и др.), учешћа у дебати и дискусији, писања есеја, домаћих задатака, ућешћа у различитим облицима групног рада, рада на пројектима, збирке одабраних ученикових продуката рада – портфолија, у складу са правилником којим се уређује оцењивање ученика у основном и средњем образовању и васпитању.
Приликом оцењивања, такође, треба инсистирати на битним садржајима и активностима, односно на садржајима и активностима који су кључни за остваривање исхода.
Први потпредседник Владе и министар просвете, науке и технолошког развоја
Бранко Ружић